Vitamíny na zdravé nehty

Chcete mít pevné, zdravé a krásné nehty? Začněte užívat vitamíny a minerály, které jim dodají nezbytnou výživu. Potřebné látky samozřejmě můžete doplnit i v rámci svého jídelníčku. Pro pevné nehty se například doporučuje konzumace ořechů – lískových, vlašských, mandlí nebo kešu. Ochutnejte také dýňová a slunečnicová semínka.

Nesmíme zapomenout ani na mléčné výrobky, které rovněž přispívají ke kvalitě nehtů. Vzhled nehtů na nohách a na rukách je samozřejmě částečně dán i genetikou. Správné vitamíny a minerály ho však mohou výrazně ovlivnit. Jaké patří mezi ty nejoblíbenější? Které vitamínové doplňky skutečně pomáhají?

Vitamíny skupiny B

Vitamíny skupiny B neboli také B-komplex je označení pro několik vitamínů, které se rozpouštějí ve vodě. Obsahují je třeba ořechy, luštěniny, sýry, maso, cereálie a samozřejmě i kvasnice. Pro nehty je důležitý především vitamín B5 zvaný také kyselina pantotenová. Podporuje růst nehtů, vlasů a stará se také o klouby. Vitamíny B můžete zakoupit samostatně nebo v přípravku zvaném Biosil Plus, který je nejoblíbenějším potravinovým doplňkem na nehty a vlasy. Kromě vitamínu B obsahuje také vitamín H, zinek nebo oxid křemičitý.

Vitamín H

Tento vitamín se jinak označuje také jako biotin. Jeho nedostatek se projevuje kožními problémy a nervovými poruchami. A právě mezi kožní problémy patří i potíže s nehty a nehtovým lůžkem. Najdete jej ve vaječném žloutku, v mléce nebo ve vnitřnostech. Ten, kdo trpí nedostatkem vitamínu H, je většinou po užívání antibiotik. I pokud ho máte dostatek, můžete ho užívat. Co se týká kvality nehtů a vlasů, působí tento vitamín jako prevence.

Zinek

Nedostatek zinku se může projevit zvýšenou lámavostí nehtů. Tomuto deficitu se připisuje také vznik bílých skvrn na nehtech (který však nezbytně nedostatek zinku nedokládá, často se může jednat o poranění způsobená nárazy). Při nedostatku zinku jsou nehty velmi křehké. Zinek si můžete zakoupit v lékárně samostatně nebo v kombinaci s dalšími minerály – s hořčíkem nebo selenem.

Železo

Nedostatek železa je spojován nejen s anemií a úbytkem červených krvinek, ale i s kvalitou nehtů. K bledé pokožce se tak přidávají světlé a hrbolaté nehty, které jsou velmi křehké a často i mění svůj tvar. Železo se nachází například v listové zelenině, v ořeších, játrech, mase nebo ve vejcích.

Vápník

Špatná kvalita nehtů může signalizovat i nedostatek vápníku. Pokud například trpíte nesnášenlivostí laktózy a museli jste omezit konzumaci mléčných výrobků, je zde riziko, že se tento deficit odrazí i ve vašich nehtech, vlasech, zubech nebo kostech. Vápník můžete doplnit i z jiných potravin než z mléka – například z ořechů nebo máku. Prodává se i speciální lak na nehty s vápníkem, díky kterému budou vaše nehty za pár týdnů pevnější.

Vitamín D

Další z vitamínů, který je nezbytný pro celkové fungování našeho organismu. Vitamín D se v kůži tvoří za působení slunečního záření. Na podzim a v zimě, kdy je přece jen sluníčka o něco méně, ho můžete zkusit průběžně doplňovat. Je důležitý nejen pro krásné nehty, ale také pro pevný imunitní systém nebo pro silné a zdravé kosti.

Další články z rubriky

Štítky: , , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *